Eller inte...

27 juni 2007

Bad hair day

Som många andra så blir även jag trött på hur mitt hår ser ut, det lever liksom sitt eget liv för det mesta.
Nu tänker jag inte sitta här och tjata om mitt hår, för det leder bevisligen ingen vart. Men det jag kom på, iom dessa tankgångarna, var hur jäkla handikappad man är som måste gå till en frisör för att få sitt eget hår klippt. Om inte frisör så måste ju i de flesta fall någon göra det åt en för att man inte ska se ut som sju sorters apa i håret.

Man kan ju undra hur evolutionen har tänkt här, inte alls kanske. Eller också påvisar det bara vilka flockdjur vi faktiskt är, man klarar inte allt själv är väl ungefär vad det säger oss.

Jag kan inte låta bli att komma tillbaka till det här med evolutionen. Jag läste för många år sedan en artikel i en "Illustrerad vetenskap" om hur framtidens människa kan tänkas se ut. Bilden visade en långbent varelse med korta armar och ett stort hårlöst huvud. Ja, logiskt sett så är jag beredd på att hålla med om dessa tankegångar. Det är en ganska intressant tanke tycker jag, att vi är långt ifrån sist i ledet.

Lite extra nördigt är det ju då att tänka på hur djuren kommer se ut i framtiden, med tanke på hur klimatet förändras.

Med det sagt vill jag inte alls vara nån viktig-petter och slänga massa visdomsord i ansiktet på folk om den globala uppvärmningen osv. Det är kanske bland det värsta jag vet, med alla reklamer och duktiga artister som gör videos om hur världen rasar samman. Jag tror de flesta insåg detta faktum för ganska många år sedan.

Frågar man mig så är på tok för sent att göra nått åt saken, det är som sagt ingen nyhet att jordens undergång är "nära"... det där lät ju muntert. :)

Det är frågan för vad det skulle gjort för skillnad om en miljöbov som t.ex bilen aldrig blivit uppfunnen, skulle det sett annorlunda ut då? Jag är själv tveksam, men jag har ju inga som helst belägg för att bevisa motsatsen.

Nä nu får jag slita mig en stund.

Med reservationer för kappvändning
//Peter Müller

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida