Eller inte...

26 juni 2007

Nänujävlar..

..får jag ta å skriva nått fränt..

Är ganska inne på att finna mig själv ett hem nu, det går ganska trögt på den biten. Man trodde ju att fler skulle vilja lämna den här stan och kasta tokfina lägenheter i ansiktet på mig, men icke då.
Har ringt en del lägenheter som dessvärre "preeecis blivit sålda". Men skam den som ger sig, snart är jag i hamn med mitt sakletande, ja lägenhetsletande för att vara specifik, men vem bryr sig?

Har förövrigt roat mig med att måla taknocken hos min mormor idag, högt jävla hus! Hade inte jag kommit ditt så hade hon med högsta sannolikhet klättrat upp där själv och gjort det. En 75-åring på stege, sånt vill vi inte ha.

Snart är det dags att vinka hej då till slapparhelger, på fredag börjar jag nämligen mitt jobb på Åsens Gruppboende och kommer inte ha en hel-ledig helg på sisådär 5-6 veckor framöver, YAY!
Får ta å leva några månader i total alkoholism efter det för att väga upp mina vita veckor, där har vi en plan som heter duga!

Har förövrigt besökt mina gamla barndomsvän Joel som var på besök i Karlstad, där hans flickvän bor. Snart beger dig sig båda upp till Sundsvall, men det är en annan historia. Hur som helst så blev jag meddragen till en utförsäljning på Megahertz i stan. I stort sett allt kostade runt tjugolappen, så nu har jag ännu en hyllmeter skivor att försjunka i, bra grej!

Som summering kan man säga: Jag vill inte jobba, jag vill ha ett hem och dessutom mer skivor. Ja, nått sånt iallafall!

Måste dessutom ge mig in på ett test, håll till godo :)

HUR DUM ÄR DU?

(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du har pratat.
(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du INTE har pratat.
( ) du har gått in i en glasdörr.
( ) du har hoppat ur ett fordon som rör sig.
(x) du har tänkt på nåt roligt så du har börjat skratta, och därmed fått folk att titta konstigt på dig.

summa: 3

( ) du har sprungit in i ett träd.
( ) det är möjligt för dig att slicka dig på armbågen.
(x) du testade precis om du klarade det.
(x) du har trampat på ditt skosnöre och snubblat/trillat.
( ) ditt hår är/ har varit blont.
(x) folk har kallat dig långsam.

summa: 3

( ) du har råkat tända eld på nån sak ett flertal gånger.
(x) du har nån gång somnat på en lektion.
(x) du kan ibland berätta om nånting och sen plötsligt glömma bort vad det var du pratade om.
( ) folk skakar ofta på huvudet och går iväg från dig.
(x) du använder dina fingrar när du ska räkna enkla mattetal.

summa: 3

(x) du har ätit en insekt utan tvång när jag var liten/mindre.
(x) du gör detta testet när du borde göra nånting viktigt.
(x) du har satt på dig dina kläder bakochfram eller utochin utan att ens märka.
(x) du har letat överallt efter nåt som du hade i handen eller i fickan.

summa: 4

( ) du råkar göra sönder väldigt många saker.
(x) du har trillat av stolen då den stått helt still.
(x) du använder ordet ''eh'' väldigt många gånger om dagen.

summa: 2

18 eller mindre betyder att du inte är dum
summa: 15

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Blogger Johell sa...

Se där, du är inte dum! Kul att se dig igen förresten. Får göras om när vi väl hittar ett hem! =)

26/6/07 19:16

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida