Eller inte...

1 juli 2007

Nostalgi.

Som så många andra nätter blir jag sittandes vid datorn på tok för länge och med på tok för oviktiga grejer. Men ikväll, under mitt sedvanliga youtube-stopp, stötte jag på en användare som laddat upp en massa reklamer och vinjetter från en svunnen tid. Så där satt jag en stund och försjönk i gamla barndomsminnen som "Tippen" och "En bok för dig". Men! Allt var inte guld och gröna skogar! Mitt bland alla Skurt- och Turtlesjinglar dyker hon plötsligt upp, min ända sanna fiende... Ika i rutan!
Det slog mig där och då, att jag faktiskt aldrig i hela mitt liv har sett hela vinjetten till det programmet. Varje gång den där hemska låten drog i gång så flydde jag fältet eller gömde mig under en kudde.... ;D

Så nu såg jag den alltså rakt igenom, för första gången. Ok, jag sprang väl inte fullt så långt som när det begav sig, men jag har full förståelse för mitt beteende. Den skulle lika gärna kunna varit musikvideo till nån utav Marylin Mansons gamla dängor om du frågor mig... HUGA!
Jag är på nått sätt helt tagen över vad jag just genomgått, att ha undanhållit något för mig själv såpass länge. Det var som att en obehaglig sanning kom upp till ytan efter alla dessa år..

Och en liiten snabb parantes bara! Vad har hon för dialekt egentligen? Jag ville bestämt minnas att hon bröt på finska, men nu när jag lyssnar så verkar det ju mer vara småländska.. och ibland finlands-svenska (?) Kan det vara nånslags "cross breed" vi har att göra med, eller är det jag som hör konstigt? Bara en parantes som sagt, säg gärna vad DU tror om saken :P

Här har ni nu en chans att.. njuta?.. av denna gamla klenod:

1 kommentarer:

Blogger Johell sa...

Jag har absolut inget minne av det där, men jag håller helt och hållet med dig att det var förskräckligt.

Marilyn Manson ain't got nothing on Ika.

3/7/07 01:04

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida