Eller inte...

5 juli 2007

Produktiv?

Idag har jag varit någorlunda produktiv trots allt. Bland annat har jag grejat borgenspapper inför lägenhetsköpet och dessutom sökt en tjänst som brevbärare här i stan. Nu börjar det kännas att sötebrödsdagarna är över, när man ser sitt sista studiebidrag sakta tunnas ut.

Det roliga med postenjobbet är att alla (läs två) tycks tro att jag redan jobbar där. Stötte ihop med en gammal lärare för ett tag sen som var helt säker på att jag var brevbärare, men han kommer inte ihåg vem som hade sagt det. Likadant var det för en vecka sedan på jobbet, då en kollega frågade om jag inte hade kontakter på posten.
Jag börjar tro att det rör sig om en dubbelgångare.

Om någon vecka här ska jag in till Ikea och skaffa massa krimskrams som man kan tänkas behöva till ett eget boende, en soffa och soffbord är väl prio ett för alla som antecknar.
Och lite grytor och sånt också, ska bli kung på matlagning har jag tänkt. Skulle vara så grymt fränt att kunna slänga ihop nått med ett långt och franskt namn och bara agera som att det vore kumlakôrv. :D

Det farliga är bara att Sibylla ligger ca två kullerbytor från där jag bor. Känner på mig att det kommer bli några promenader dit dessvärre.. men jag ska försöka stå emot.

Jahaja, här sitter jag och bjuder på mig själv.
Nog med det nu.

Lev väl!

5 kommentarer:

Blogger Johell sa...

Peter ska flytta! TJA LA LA LA LA LA LA! PETER FLYTTAR! TJA LA LA LA LA! PETER FLYTTAR! TJA LA LA LA LA LA.

Känns det bra?!

6/7/07 02:04

 
Blogger shawcross sa...

Det känns guld! Mer än så kan jag inte säga :D

6/7/07 10:18

 
Blogger Johell sa...

Jasså? För att du måste döda mig om du gör det? =)

7/7/07 00:37

 
Blogger shawcross sa...

Jag tänkte säga nått i stil med att jag var mållös, men din idé var bättre :P

7/7/07 13:36

 
Blogger Johell sa...

Jag ringer lite senare och tar in lite fakta. Jag ska bara bli lite mer full! ;)

7/7/07 19:52

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida