Eller inte...

24 juli 2007

Jag och mitt sommartorp.

Mina fingrar är riktigt snyggt, fläckvis, vita av färg. Jag har spenderat lite av min lediga tid till att måla golvlister i min alldeles egna lägenhet!

Jag låg där för mig själv på golvet och slet med penseln. Jag tänkte för mig själv:
"Nu mina vänner ska vi låta det här torka innan vi gör andra strykningen. Och under tiden ska jag visa hur man gör häller upp en riktigt god kopp kaffe från termos!"

Det är lite kul att leka duktig ibland, nu när ingen riktigt kan säga vad som blir fel med min målning. Den ska för övrigt inte granskas allt för hårt... Fuskjobb är kanske det ord jag söker :P

Mitt i allt målande gjorde det gamla nikotinberoendet sig påmint och jag styrde kosan mot sibylla för att inhandla lite snus.

Väl framme visade det sig att dom inte hade nått snus och jag var precis påväg att vända mig om när mannen i luckan ropar: "Men är du arton då!?"
Jag förstod inte riktigt vad det spelade för roll..
"Jaa..?.. Tjugo!" svarade jag lite förvånat.

Nu är jag hemma hos mor igen och ska väl slänga mig framför tv:n en stund. Borde kanske plocka iordning lite grejer som ska med till lägenheten, men jag är lite för trött just nu.
Fy fan... orkar inte jobba imorgon. Brukarna på det boende som jag jobbar på höll sig inne på sina rum större delen av dagen idag.

Det jag fick uträttat var ungefär att koka två kannor kaffe och lösa en massa korsord (?).
Men jag tog eget insitativ tillslut och tog med en utav dom på en promenad, det är bra grejer. Ska försöka göra mer sånt, både på jobbet och på fritiden.

Men nu ska jag låta tv:n underhålla mig en stund.

På återseende!

3 kommentarer:

Blogger Johell sa...

"Mina fingrar är riktigt snyggt, fläckvis, vita av färg. Jag har spenderat lite av min lediga tid till att måla golvlister i min alldeles egna lägenhet!"

1. Mina fingarar är snyggt? :)

2. Man tillbringar tid, man spenderar pengar.

26/7/07 22:22

 
Blogger shawcross sa...

1. "Mina fingrar är riktigt snyggt vita av färg." Och så flikade jag in med "fläckvis" med hjälp av komman, ser inget fel i det.

2. "Spendera tid och pengar" hör man ju titt som tätt. Inte helt regelvidrigt att bara säga "spendera tid" då tycker jag.

27/7/07 00:02

 
Blogger Johell sa...

1. Okej, så dom är snyggt vita? Komman täcker dig inte där, min vän. Händer är snygga, snygga som fläckvis vita. See?

2. Det är inte rätt. Man kan inte spendera tid, man kan bara spendera pengar. Det är något jag lärt mig efter att ha delat tak med en journalist i 20 år. Promise.

28/7/07 19:04

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida