Eller inte...

11 jan. 2008

Jättejobbiga grejer.

Nu har jag hämtat krafter och ilska nog för att återuppta mitt skrivande här på min tuffingblogg!

Det finns så mycket att förundras över här i världen så jag känner bara att jag måste få ur mig lite dynga.
Ta bara alla talanglösa bloggare som tillåts spy ur sig.. spy.. på aftonbladet.se. Till en början tänker jag att aftonbladet helt saknar omdöme, men efter ett tag så klarnar det att det ju precis sånt som lockar läsare till både aftonbladet och till personen i frågas blogg.

Ta bara hon som skrev att alla hiphopare är idioter.. uppenbarligen ingen världsvan person som borde få ha sitt ansikte på förstasidan. Men detta inlägg innebar även bortmot 300 kommentarer och en smaskig "Folkchocks!!!"-rubrik för aftonbladet.. Clever..

Lite samma sak tänker jag även om alla dessa telefonförsäljare, man blir ju sällan glad när dom ringer och prackar på en massa skit som man egentligen inte har nån nytta av. Och man skräms lite över hur dåligt uppdaterade många av dom är... jag vill inte säga alla. Men iom att jag själv representrerar ett liknande företag i dagsläget så vet jag att det är ganska hård åtgång inom den här branschen och folk måste utbildas snabbt för att komma ut i drift. Hemskt men sant..

Ett exempel på telefonsamtal som jag fick idag:

Jag: "Jaaa, det är Peter!"
Säljaren: "Hej, jag söker Peter.."
Jag: ".... Ja, det är jag"
Säljaren: "Ja, vad bra! Jag ringer från xxxx, stämmer det att du ringer med Telia idag?"
Jag: "Nä jag ringer med ComHem. "
Säljaren: "Ahaaa.... Vad ringer du med på mobilen då?"
Jag: "Tre"
Säljaren: "Hur mycket betalar du där?"
Jag: " xxx Kr i månaden"
Säljaren: "Ahaa... Då ringer du ju så billigt du kan.. Då får jag tacka!"
Jag: "Mmm, hej!"

Så kan det gå!

Dock byte jag elbolag en kvart tidigare, men det är annan historia! :D

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vart jobberu?

11/1/08 21:31

 
Blogger Johell sa...

I second that. Även att du bytte elbolag. NEVER do that on the phone man!

11/1/08 22:31

 
Blogger petethebeat sa...

Nä, jag kom på det.. men dom jävlarna ringde och väckte mig. Vad gör man inte som sömndrucken yngling? :D

Ska ringa och ångra skiten på måndag.

11/1/08 23:19

 
Blogger Johell sa...

Ha som princip att alltid säga nej, ibland skickas det hem ändå. Jag har som tur inte hemtelefon längre.

12/1/08 09:30

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida